23.2.11

Bakımsız kadın vardır..

Ne kadınlar tanıdım yakınen, ne güzeldiler dışarda, caddede yürürken, küpesi-saçları ahenkle dans ederken, bir yandan makyajlı gözlerini kırpıştıran, attığı her adımda parfümünü oraya buraya savuşturan.. Sonra eve gittik onlarla, küpeler, kolyeler çıktı, önce, ışıltı zenginliği yok oldu.. O cicili bicili giysiler çıktı, ihtişam yok oldu.. Ve makyaj çıktığında dananın kuyruğu mağmayı gördü.. 

Çoğu kadın makyajını temizlediğinde boka benzer. Evet boka. Morarmış gözaltları karşılar sizi, sürekli aydınlık-ışıltılı görmeye alıştığınız gözaltlarının normal rengini gördüğünüzde karşınızda enerjisi tükenmiş-yorgun ve sefil bakan bir çift göz görürsünüz. Akneler vardır, siyah noktalar.. Ağız çevresi daha sarımsıdır. Kaş altları beyazdır. Kim aksini iddia ederse yalandır. Zaten göz altında halka bulunmayan bir dişi varsa, gerile gerile sergiler bunu.. Bak makyaj yapmıyorum çünkü cildim harika zööörtt! 
Bi de çoğu kadın gerçekten pistir. Kaç zamandır ortak tuvaletleri kullanıyorum, milyon kez olmuş mudur? Tuvaleti benden önce temiz bırakan hiç görmedim. Öğrenci yurtlarında da kaldım, o tuvalet hep pisti, hep pis.. Mutfak dersek, çaydanlıkta hazır çorba yapanıyla yaşadım ben, yaptığı yemeği mantar üreyene kadar yıkamayanı da.. Aynı çarşafta 1 sömestr uyuyanı da gördüm, aynı çorabı 1 hafta giyeni de. Bu dişilerin hepsi, dışarda kendine iki kez baktıran kızlardı üstelik.
Konu çok dağıldı, farkettim. Sözümün gelmesi gerektiği nokta farklıydı. Erkekler, makyaj yapmıyorlar, çoğu takı takmıyor, dekolte giymek gibi bir seçenekleri yok, saçlarına fön çekmiyor maşa yapmıyorlar.. Kadınlar, onca maske, onca ayrıntıyla ancak "güzel"ler.  Kaburga kemiğinden yaratılmak böyle bir şey herhalde.
Sevgilim makyaj yapabilmenin, saçına fön çektirebilmenin, takı takabilmenin ve dekolte giyebilmenin oluşturacağı güzellik etkisini bir şekilde üzerine alsa nasıl olurdu. Hammadde ve ürün ilişkisi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder